onsdag 21 november 2012

Packning pågår

I morgon bitti åker jag till Goa för tre veckor i värmen. Jag ska läsa, sova, äta gott, yoga (hoppas jag) och bara vara. Det har känts så avlägset hela hösten och så är det plötsligt dags. Alldeles fantastiskt skönt ska det bli! Som vanligt har bokpackningen tagit längst tid... Hur många ska få följa med - och framför allt vilka? Vad kommer jag att känna för? Vad kommer jag äntligen att ha tid och ro att läsa? Jag ska ju naturligtvis besöka mitt favoritbokcafé Literati, och vet att jag inte går tomhänt därifrån, så det gäller ju att hitta ett vettigt antal att ta med hemifrån. Böcker väger ju en del... Nu har jag bestämt mig, denna hög åker ner i väskan nu, innan jag börjar vela igen! 

4 kommentarer:

Botilda sa...

Det finns säkert böcker att byta till sig p plats också. Ha det toppenbra!

Botilda sa...

Botilda, från Bokspahelgen (som egentligen heter något snarlikt). Kanske inte var alldeles självklart.

Fia sa...

Hoppas att du får det avkopplande och härligt och helt underbart!
Kram
Fia

Hermia Says sa...

Önskar dig en riktigt härlig resa!